Живопис

Живопис — вид образотворчого мистецтва, пов’язаний із передачею зорових образів нанесенням фарб на тверді або гнучкі поверхні, а також твори мистецтва, створені таким способом.

Найпоширеніші твори живопису, виконані на пласких або майже пласких поверхнях, таких як натягнуте на раму полотно, папір, поверхні стін тощо. До живопису відносять і виконані фарбами зображення на декоративному та церемоніальному посуді, поверхня якого може мати складну форму. Живопис — найпоширеніший вид образотворчого мистецтва. Слово живопис означає «живо писати» — писати з життя, твори живопису створюються за допомогою фарб, що наносяться на будь-яку поверхню.

Як і інші види мистецтва, живопис може виконувати пізнавальну, естетичну, релігійну, ідеологічну, соціально-виховну або документальну функції.

Проте,першочергове, виразне й змістовне значення у живописі має колір, який сам по собі є носієм ідеї (в тому числі і внаслідок психологічних факторів впливу і сприйняття). Проте, живопис забезпечував і нове тлумачення, і нове розуміння завдань. Так, спочатку володіючи явними ознаками самостійних пластичних характеристик (невипадково одним із основних параметрів, що відокремлюють живописну техніку від графічних, є мазок, що надає великого діапазону саме пластичним можливостям — найбільш, звичайно, поширеному виду — олійного живопису, але й, звичайно ж, — створення нових її видів і технік, що мають на меті синтез форм). Уявлення про шляхи та завдання живопису, як і всі інші засоби і способи самовираження, мистецтвознавство і творче середовище — випробували на собі явний вплив розвитку загального пізнавального процесу, але закономірно й самі вони вплинули на нього, торкнувшись багатьох складових світогляду та діяльності людини.

DSC02907

Монотипія

Монотипія — вид друкованої графіки. Техніка естампи монотипією полягає  у нанесенні фарб від руки на ідеально гладку поверхню друкарської форми із наступним друкуванням на верстаті; отриманий на папері відбиток завжди буває єдиним, унікальним. У психології та педагогіці використовують техніку монотипії для розвитку уяви дітей старшого дошкільного віку.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *